Dag 5 - voorbereiding uitvoeren project - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu Dag 5 - voorbereiding uitvoeren project - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu

Dag 5 - voorbereiding uitvoeren project

Door: Els Lambrecht

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Februari 2013 | Frankrijk, Montagnole

Vandaag was een "rust"dagje. De leerlingen van de lagere school hebben geen les op woensdag. Maar dat betekende niet dat wij niet moesten werken voor het project verder op poten te zetten. Om 7u45 ben ik opgestaan om te ontbijten en een uurtje later heb ik mijn "broer en zus" naar school gebracht. Vervolgens heb ik mijn ontbijt nog even verdergezet bij mijn medestudenten in Chambéry.
Daarna hebben we enkele uurtjes goed doorgewerkt voor het project waarvan we vrijdag de interventie gaan uitvoeren. Benieuwd hoe dat gaat lopen.
In de late namiddag zijn we Chambéry wat meer gaan verkennen. De lichte sneeuwval was een beetje spelbreker, maar het was nog goed te doen. Rond 16u30 begon het plots veel harder te sneeuwen en toen heb ik wijselijk besloten om terug te keren op mijn berg. Sneeuwbanden doen echt grote wonderen hier in de kronkelige bergen. Eens ik bij mijn nieuwe thuis was aangekomen, zag ik dat er hier al 10cm gevallen was op enkele uren tijd. Als het zo blijft doorgaan, dan zal het morgenvroeg een hele opgave worden om naar school te gaan.
Vanavond ga ik nog een beetje proberen te werken voor school en vervolgens vroeg onder de wol kruipen.

Dikke zoenen!

  • 07 Februari 2013 - 22:04

    Jos.lambrecht:

    Mipsy,

    andere culturen dus andere eetgewoontes.
    Misschien kun je hen ook iets bijbrengen van onze eetgewoonten en doe je eens de keukenschort om...

    Suggesties: steak met frieten en sla en zelfgedraaide mayonaise
    stoofvlees

  • 07 Februari 2013 - 22:04

    Nonkeltje :-):

    Helaba. Amai, hier sneeuwt het ook terug, beetje maar, maar dedekke, ik was eigenlijk anl stillekesaan in lente-modus aan't geraken.
    Wees voorzichtig op de weg, winterbanden of niet, ok ?
    Veel hugs van iedereen hier
    NM

  • 08 Februari 2013 - 18:24

    Els Lambrecht:

    Gelukkig heb ik winterbanden en die doen echt wonderen hier! Ben overal al zeer goed opgeraakt ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20151

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 25 Mei 2013

Comeniusstage Saint-Cassin (Frankrijk)

Landen bezocht: