Dag 4 - observatie project - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu Dag 4 - observatie project - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu

Dag 4 - observatie project

Door: Els Lambrecht

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Februari 2013 | Frankrijk, Montagnole

Dag 4 is al aangebroken. Tweede dag observeren in mijn schooltje. Het was opnieuw een hele fijne dag en vandaag hebben we echt veel meer kunnen participeren dan gisteren. Bovendien begint ons projectinterventieplan vorm te krijgen en krijgen we meer en meer een beeld van hoe onze interventie er uit zal zien.
Het laatste halfuurtje hebben we meegesport met de leerlingen. Er waren maar 8 van de 16 leerlingen aanwezig omdat er heel veel zieken zijn en daarom konden ze wat versterking gebruiken om teams te maken bij het turnen.
Vandaag heb ik ook kennis gemaakt met de leerkracht die op dinsdag lesgeeft in de klas van de kleinste kinderen. Hij heet Hervé en geeft nog maar twee jaar les. Bovendien gaat hij volgende week dinsdag staken tegen het nieuwe onderwijsbeleid dat Hollande graag wil doorvoeren, dus zal ik zijn taken al meteen mogen overnemen. Benieuwd hoe dat gaat lopen ...
In ieder geval, ik heb hier al een ding geleerd: stress is nergens voor nodig. Het loopt hier wel vanzelf los! Echt heerlijk om in zo'n rustige school les te kunnen volgen (en binnenkort geven).
Vandaag heb ik de blog iets later geschreven dan de andere dagen, want ik ben het avondleven van Chambéry wat gaan verkennen met mijn medestudenten. Het was de bedoeling om rond 23u naar huis te komen, maar het is net iets later geworden. We hebben een fijne avond gehad met enkele Franse gasten die hier een militairenopleiding volgen. Het was een goede oefening om ons Frans op een vlotte manier verder te oefenen.
Nu ben ik wel ontzettend moe, dus ik kruip maar eens snel onder de wol. Dikke zoenen en tot gauw!

  • 06 Februari 2013 - 08:18

    Nonkeltje :-):

    Hela elsie, leuk dat je de plaatselijke fauna en flora gaan verkennen bent ;-)
    En best spannend om al snel er zelf voor te staan, neem ik aan ? Gezien de staking ? Heb je enig idee wat dat nieuwe onderwijsbeleid juist inhoudt en hoe het verschilt met het onze ? Hopelijk raken ze niet aan de rustige stijl van hetgeen je daar aan't beleven bent.
    Knuf, de N.

  • 06 Februari 2013 - 18:01

    Els Lambrecht:

    Hey nonkeltje, de plaatselijke fauna en flora oogt dan misschien wel oké, de inhoud is toch vele minder. Veel macho's zoals we het hier in België zouden zeggen. Ik denk niet dat ik hier snel een Fransman aan de haak zal slaan, integendeel.
    Het is inderdaad heel spannend dat ik er snel zelf voor ga staan. Dinsdag wil een groot deel staken omdat Hollande graag les wil invoeren op woensdagvoormiddag (zoals dat bij ons al het geval is). Hier heeft de lagere school enkel les op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Woensdag is 80% van de mama's thuis om voor hun kinderen te zorgen. De andere 20% wordt opgevangen in organisaties zoals bij ons "het kadeeke". Vele zijn tegen de invoering van les op woensdag omdat die 20% dan niet van school naar die organisaties zullen geraken en bovendien zullen ze dan meer moeten werken.
    Voor mij maakt dat allemaal niet veel uit, ik zou het niet erg vinden om les te geven op woensdag. Maar nu zal ik het voordeel hebben dat ik mijn werk heel goed zal kunnen spreiden.
    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 25 Mei 2013

Comeniusstage Saint-Cassin (Frankrijk)

Landen bezocht: