Dag 92 - fête de la musique - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu Dag 92 - fête de la musique - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu

Dag 92 - fête de la musique

Door: Els Lambrecht

Blijf op de hoogte en volg Els

21 Juni 2013 | Frankrijk, Montagnole

Wat was het weer fijn opstaan deze morgen met fluitende vogels op de achtergrond, een staalblauwe hemel en een stralend zonnetje. De ideale start van een uitstap met de kinderen naar het voetbalveld voor voetbalinitiatie.

Deze voormiddag hebben de leerlingen eerst alles nog eens ingeoefend voor het spektakel van volgende week vrijdag, vervolgens zijn we rond 11u30 vertrokken richting Montagnole. Met onze kleutertjes erbij hebben we er ongeveer 45 minuten over gedaan.

Eens we daar waren aangekomen, konden we picknicken. Er waren enkele ouders bij die ons vergezeld hadden naar het voetbalveld en er waren enkele ouders die tot aan het voetbalveld gereden waren om samen te picknicken met hun kinderen. Een van de mama's kwam nog even naar me toe om me te bedanken voor het mooie cadeau dat ik aan haar kinderen gegeven had. Ze zei dat ze er elke dag in keken. Dat doet uiteraard veel plezier!

Rond 14u15 zijn Martha en ik terug naar huis afgedaald. We moesten Paulien namelijk naar Chambéry brengen voor haar rijlessen. Aangezien deze maar een uurtje duurde, zijn martha en ik in Chambéry gebleven om nog wat in de stad rond te lopen. Vervolgens zijn we terug naar Montagnole vertrokken met Paulien en Félix (die ondertussen gedaan had met school).

Ten slotte was er vanavond nog "la fête de la musique" in Chambéry. Jaarlijks wordt dit grote muziekfeest praktisch overal in Frankrijk gevierd. Er stonden verschillende podia opgesteld in de hele stad en dat was heel fijn! Na een serieuze wandeling van podium naar podium, zijn we enkele uren blijven staan aan één podium: Blackstage, een coverband van rock / metal - muziek en nog vanalles.

Nu kruipen we ons bed in want we zijn allebei stikkapot na zo'n vermoeiende dag!

• 21 Juni 2013 - 23:31

Omake :

heb ook naar het fête de la musique geweest, beter gezegd gekeken, FR2 gaf het feest vanuit marseille , was ook heel goed, nu ga ik mijn bedje in, geniet morgen en zondag van jullie week-endje samen met de franse familie groetjes en dikke xxxxxxxxxxxxxxxx omake

• 22 Juni 2013 - 06:54

Wai:

Helaba, nu zullen jullie samen wel uitslapen na zo een vermoeiende dag ,
    Je hebt ook je werk gehad aan die cadeautjes hé .
    Ik verschiet ervan dat ik niet lees dat je een tukje gedaan hebt??? Zeker na zo een lange wandeling maar ja die kapoenen zullen je wel wakker houden hé.
    Allé een goei weekend samen en geniet van het goeie weer hé
    Dikke kussen ,
    Wai