Dag 1 - vertrek en aankomst - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu Dag 1 - vertrek en aankomst - Reisverslag uit Montagnole, Frankrijk van Els Lambrecht - WaarBenJij.nu

Dag 1 - vertrek en aankomst

Door: Els Lambrecht

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Februari 2013 | Frankrijk, Montagnole

Na een korte nachtrust, zijn mijn papa en ik vertrokken om 6 uur deze ochtend. Het citroënneke van de oma, dat propvol was geladen, bolde 8 uur lang zeer goed (hopelijk zitten er volgende week geen boetes in de bus).
De verwelkoming bij de directrice in Montagnole was zeer hartelijk, net zoals de vorige keer. Na een korte rondleiding in het huis, hebben we de auto uitgeladen en mijn kamer in orde gebracht.Ik voel me hier al helemaal thuis!
Vervolgens was een bezoekje aan Chambéry zeer welgekomen voor mijn grommende buik! Bovendien hebben we al meteen wat cultuur opgesnoven: een bezoekje aan "la cathédrale Saint-François-de-sales de Chambéry". Comme on dit en France, "ça vraiment vaut la peine!"
Ten slotte mochten we onze beentjes onder tafel schuiven voor een raclette avondmaal samen met de andere leerkrachte Ilona. Een lekker bordje fruitsla en een theetje om de dag rustig af te sluiten.
Nu gaan we de oogjes sluiten, want het was een lange en vermoeiende dag.

Bonne nuit à tous!

  • 03 Februari 2013 - 00:44

    Mieke:

    Hoi Els!

    Leuk dat je al daar bent :D was ik ook al maar weg :(
    Ik wens jou heel veel 'stage'plezier maar ook ander plezier!

    Groetjes! Mieke x

  • 03 Februari 2013 - 06:02

    Nonkeltje :-):

    Leuk om te lezen. Amuseer je daar maar geweldig Elsie !

  • 03 Februari 2013 - 12:48

    Oma:

    ca vaut vraiment la peine ; étant donnez que vous vous trouvez en france ça me permet de réviser ma connaissance du français, j'espère que tu à pu prendre des photos à l'intérieur de la cathédrale, je te souhaite de bien profiter de l'opportunité que tu as de pouvoir vivre une telle expérience, grosses bises xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2013 - 21:11

    Stefanie:

    Mijn lieve nicht,

    T'is heel leuk om jouw reisverslagen te lezen en zo jouw doen en laten daar in Montagnole te kunnen volgen !
    Het doet me veel plezier te lezen dat jouw 'nieuw gezin' jou hartelijk heeft ontvangen en dat je je daar goed voelt.
    Ik kan het goed geloven dat de mentaliteit daar in een bergdorp wel heel anders is dan bij ons.
    Veel relaxter, hartelijk, minder druk, ....

    Doe het daar goed en hou ons goed op de hoogte !
    Geniet van de stage en amuseer je daar hé !

    Vele groetjes en dikke knuffel !

    Stef
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 20136

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 25 Mei 2013

Comeniusstage Saint-Cassin (Frankrijk)

Landen bezocht: